Symbolem marki Lancome jest róża – synonim piękna, kobiecości, miłości. Filozofia Lancome opiera się na tych trzech filarach, na miłości do piękna, na które zasługuje każda kobieta. Założycielem firmy był Armand Petitjean – uczeń wielkiego perfumiarza Francis Coty. Po śmierci mistrza w 1935 roku otwiera własną działalność, której nazwa wzięta została od nazwy zamku Le Chateau de Lancosme. Słynny logotyp marki – róża pochodzi z przyzamkowego ogrodu słynącego z tych pięknych kwiatów. Początkowo firma skupiała się przede wszystkim na produkcji perfum. Pierwsze z nich to: Tendre Nuit, Bocages, Conquete, Kypre i Tropiques. Biznes rozwija się bardzo dynamicznie, Armand Petitjean jest urodzonym biznesmenem i z rozmachem buduje i otwiera kolejne fabryki. Po 6 miesiącach Lancome podbija już 31 rynków. Mimo intensywnego rozwoju następuje kryzys. Całkowitym fiaskiem kończy się wejście firmy na rynek amerykański. Kłopoty osobiste – śmierć żony, odejście wnuka sprawiają, że Armand Petitjean traci wiarę we własny biznes. W 1961 roku sytuacja finansowa spółki staje się krytyczna i 3 lata później zostaje sprzedana marce L’Oreal który zarządza marką do dnia dzisiejszego. Lancome to synonim luksusu, to świat zapachów, którego wizytówką są kultowe perfumy Tresor, Poeme, O de Lancome i współczesny zapach La Vie Est Belle.