Założycielem marki był 23 letni Japończyk Arinobu Fukuhara, który pracował jako farmaceuta w szpitalu japońskiej marynarki wojennej. Wtedy właśnie zdecydował się na otworzenie wraz z kolegami apteki w zachodnim stylu. Wynikało to z niezadowolenia istniejącymi na rynku ofertami oraz przeświadczeniem, by brać ze świata to, co najlepsze i stwarzać nowe rzeczy. Oryginalna nazwa Shiseido zaczerpnięta została z fragmentu księgi I Ching. Od ponad 140 lat, firma szerzy pojęcie piękna na całym świecie, wierząc, że dzięki rozbudzaniu wrażliwości, może ono stanowić siłę pozytywnych zmian. Piękno bowiem znaleźć można wszędzie, w badaniach, w nauce, w sztuce, a także kosmetykach. Filozofią marki jest inspirowanie kobiet na całym świecie, tworzenie innowacyjnych, twórczych produktów, dzięki czemu od wielu lat jest liderem na rynku pielęgnacji.